Pilveserver vs füüsiline server
Uurime lähemalt pilveserverit ja füüsilist serverit ning teeme kindlaks, mis on ühe ja teise valiku plussid ja miinused. Kas ja kumma serveri argumendid suudavad teise üle trumbata?
PILVESERVER
+ (Plussid)
- Virtuaalne server (VPS) ei nõua ettevõtte pinnal eraldi ruumi ega suurt väljaminekut, vaid püsib igakuisel teenustasul, mida saab soovi korral lõpetada.
- Teenusepakkuja võimaldab palju turvalisemat ja paremat serveriruumi, kus andmeid hoida (konditsioneeritud, tolmuvaba, puhas, püsiv temperatuur, gaasiga kustutamine, mehitatud valve ja valvekaamerad, katkematu toide, diiselgeneraatorid, gaaskustutus jne).
- Kogu riistvara on dubleeritud ehk siis rikke korral võtab klastri järgmine server töö üle ning server on maas maksimaalselt minuti. Nt emaplaadi rike andmeid ei kahjusta, kuna need paiknevad dubleeritud kontrolleritega andmemassividel.
- Litsentside (nt Windows, VMware, Veeam) uuendamise ja tellimise eest tasub teenusepakkuja. Ettevõttel on alati tarkvara kõige uuem versioon.
– (Miinused)
* Nõuab piisavalt kiiret internetiühendust. Serverile ei saa ligi, kui internetti pole.
Lahendus: varuinternetiühendus, mis on küll aeglasem, aga aitab hädajuhul kuni põhiühendus taastatakse.
* Usaldusväärsus. Kas mu andmed püsivad ikka turvaliselt?
Lahendus: andmete varundamine erinevatesse lokatsioonidesse, sh ettevõtte oma territooriumile.
FÜÜSILINE SERVER
+ (Plussid)
- Viie aasta baasil pisut soodsam kui pilveserver.
- Tundub usaldusväärsem, sest on “kodus olemas” ehk ettevõtte pinnal
– (Miinused)
- Vajab soetamiseks suurt väljaminekut + litsentsitasud ja programmide uuendamistasud.
- Vajab eraldi ruumi, kus on täidetud mitmed nõuded (konditsioneer, UPS ehk katkematu toite allikas jms).
- Kuigi see on algselt soodsam, siis aastate jooksul lisanduvad kõrged elektrikulud ja tarkvara uuendamistasud.
- Näiteks emaplaadi rikke korral tuleb välja vahetada terve tehnika ja andmeid on vaja taastada varukoopiast, mis võib olla väga aeganõudev.
- Serveritöö taastamine võtab aega minimaalselt ühe päeva. Kas ettevõte saab lubada sellist ajakadu?
- Jooksvad probleemid, riistvara hooldus jm nõuab pidevalt lisakulusid.
Hannes Mulla
+372 50 56 800
Pro IT OÜ