Füüsiline server vs pilveserver, mis tagab turvatunde tegelikult?
Oma asi on ikka kindel — tegu on Eestis vägagi levinud suhtumisega, et näiteks isiklik auto maja ees või suvaline seade toanurgas on just kõige mõistlikum lahendus, mis tagab turvatunde ning rahalise kasu. Leidub valdkondi, kus me ei oska ses osas kaasa rääkida, kuid serverite puhul ei pea see väide meie arvates alati paika.
Kas serverit peaks soovi korral saama katsuda?
Turvatunne, saan kaitsta vaid seda, mida näen või katsun. Tihti võib selline soov olla põhjendatud, kuid miks peaks server kogu aeg silma all olema? Erinevalt füüsilisest serverist pole pilveserveri puhul vaja luua serveri tööks vajalikke tingimusi ega tegeleda hooldustöödega. Pilveserveri katkematu töö tagab teenusepakkuja, kes ühtlasi vastutab ka võimalike probleemide eest. Reeglina tähendab see riistvara dubleerimist ning pidevaid asjakohaseid tarkvarauuendusi, füüsilise serveri puhul oleksid vastutajaks sina. Siiski, füüsilist serverit ja it-hooldusteenust kasutades saad mugavalt oma vastutust jagada partneriga, kes muuhulgas tagab koos internetiteenuse pakkujaga serveri katkematu töö. Ikka selleks, et jätta sulle võimalus tegeleda vaid oma ärivaldkonnaga.
Kui palju raha sul on?
Pilveserveri eeliseks on stabiilne igakuine kulu millega arvestada, kulukad probleemid ja valiku “maksa või sure!” võib unustada. Mis need on? Kes võtaks tõsiselt ettevõtet, mille koduleht või mõni muu tööks vajalik süsteem ei tööta päevi või nädalaid? Kui füüsilise serveriga midagi juhtub, tuleb probleem lahendada ja selle eest tihti kohe ka suurem summa maksta. Lisaks pead pidevalt investeerima tarkvarauuendustesse.
Viie aasta lõikes on füüsilise serveriga seotud kulud madalamad kui pilveserveri omad, kuid need kulud ei jaotu proportsionaalselt, neid pole võimalik täpselt planeerida.
Hakkasid mõtlema, et ka sinu ettevõte võiks vajada IT-teenuste alast abi?
Tutvu lähemalt Pro IT pakutavate teenustega ning võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse.